-Notiuni de mecanica-

NOTIUNI DE MECANICA

-Teorie creata in functie de intrebarile din manualul editurii “National”-

Cauzele care determina un consum de combustibil peste limita normala sunt:
-dereglarea carburatiei

Cauzele care determina cresterea excesiva a regimului termic de functionare a motorului sunt:
-ruperea curelei de antrenare a pompei de apa
-defectarea termostatului

Rolul uleiului pentru motor este de a:
-reduce uzura motorului,prin crearea unui film rezistent de lubrifiant intre suprafetele pieselor in miscare

Calitati ale uleiului pentru motor:
-vascozitatea
-punctul de congelare

Prezenta calaminei pe suprafata bujiilor si fumul albastrui al esapamentului indica:
-uzarea mecanismului motor(grup piston-cilindru)

Cauzele ce pot determina cresterea nivelului de ulei in baia de ungere:
-patrunderea apei sau a combustibilului in baia de ulei

Intretinerea sistemului de ungere se face:
-prin verificarea si completarea nivelului de ulei din baie
-prin inlocuirea uleiului dupa expirarea termenului de utilizare

Temperatura lichidului de racire care asigura performanta maxima si uzura minima a motorului este de:
- 90-95 grade

Cea mai frecventa defectiune a instalatiei de racire a motorului:
-slabirea sau ruperea curelei de antrenare a ventilatorului si a pompei de apa

La ce poate conduce circulatia frecventa cu termostatul defect si implicit cu o temperature a lichidului de racire sub 60 grade:
-cresterea consumului de combustibil

Aprinderea luminii martor de la bord care semnalizeaza functionarea generatorului de curent indica:
-ruperea curelei de antrenare a pompei de apa,ventilatorului si alternatorului

La utilizarea solutiei antigel:
-se va evita contactul cu aceasta deoarece este toxica

La folosirea pe termen lung a antigelului:
-dupa cel mult 3 ani se va inlocui

Ce indica faptul ca bateria de acumulatori este descarcata:
-actionand claxonul acesta emite un sunet slab
-la aprinderea farurilor,intensitatea luminoasa a acestora scade progresiv

Daca dupa intreruperea contactului electric,motorul continua sa functioneze,fenomenul se numeste:
-autoaprindere

Ce deprindere gresita a conducatorului auto determina frecvent defectarea ambreiajului:
-asteptarea la semafor avand pedala apasata

Daca efortul depus pentru actionarea volanului este mai mare decat de obicei trebuie verificata
-presiunea in pneurile puntii din fata

Carei cauze se datoreaza in primul rand uzura prematura a pneurilor din fata:
-dereglarii geometriei directiei

Cum preocedezi la aparitia defectiunilor tehnice ale mecanismului de directiei:
-apelezi numai la atelierele specializate care au personal calificat

Ce poate determina neeliberarea completa a franei de stationare:
-incalzirea excesiva a butucilor rotilor din spate
-un consum suplimentar de carburant

Ce indica efortul mai mare depus la actionarea pedalei de frana:
-griparea cilindrilor receptori si a pistonaselor

Ce indica cursa libera a pedalei de frana,mai mica decat cea obisnuita
-un joc insuficient intre saboti si discuri

Criterii de apreciere a eficacitatii franelor sunt:
-spatiul de franare

Care dintre factorii de mai jos influenteaza cel mai mult durata de serviciu a pneurilor:
-presiunea

Cand se masoara presiunea din pneuri:
-inaintea plecarii in cursa cand pneurile sunt reci

Ce rol are ambreiajul:
-realizeaza cuplarea progresiva si decuplarea motorului de restul transmisiei

Organele mobile ale mecanismului motor sunt:
-pistonul,segmentii,boltul,biela,arborele cotit,volantul

Ce rol are cutia de viteze:
-permite mersul inapoi fara a inversa sensul de rotatie al motorului
-permite stationarea cu motorul in functiune
-asigura transmiterea puterii la roti

Factorii care fac ca motorul diesel al unui autoturism sa emita fum excesiv sunt:
-defectiuni la instalatia de injectie

Termostatul apartine instalatiei de:
-racire

Care este criteriul de alegere a benzinei pentru motoarele cu aprindere prin scanteie:
-cifra octanica

Cauzele care determina poluarea mediului ambiant de catre autovehicule sunt:
-arderea incompleta si defectuasa a combustibilului

Simbolurile Euro I,II,III si IV reprezinta:
-simboluri de poloare din UE

Ce indica fumul de culoare albastra emis de esapament:
-consum exagerat de ulei

Ce indica fumul de culoare neagra emis de esapament:
-consum exagerat de combustibil

Conduci un autovehicul actionat de un motor cu aprindere prin scanteie dotat cu catalizator(dispozitiv antipoluant).Ce benzina trebuie sa folosesti:
-numai benzine fara plumb

Care este rolul catalizatorului:
-asigura depoluarea atmosferica prin arderea completa a gazelor de evacuare

Cum se realizeaza controlul uleiului din baie:
-cu ajutorul unei tije metalice numite joja,introdusa in blocul motor

Cum trebuie sa fie nivelul corect al uleiului din baie:
-intre reperele MIN-MAX,insemnate pe joja de ulei

Cand se efectueaza schimbarea uleiului si a elementului filtrant:
-conform periodicitatii stabilite de constructor

Ce rol au dispozitivele anti blocare(ABS)
-previn blocarea rotilor in timpul franarii indiferent de starea partii carosabile

Cuvantul TUBELESS,imprimat pe o anvelopa semnifica:
-anvelopa poate functiona fara camera de aer

Incalzirea excesiva a pneurilor se poate datora:
-presiunii insuficiente
-supraincarcarii autovehiculului

Ce poate cauza uzura anormala a unuia dintre pneuri:
-defectiuni la sistemul de directie si franare

Cand creste foarte mult uzura pneurilor:
-la demarari si franari intense,consecinte ale unui stil agresiv de conducere

Ce asigura perna de aer(airbag):
-protectia suplimentara a persoanelor in cazul unui impact puternic al autovehiculului

Cui revine obligatia efectuarii inspectiilor tehnice periodice,precum si a respectarii periodicitatii acesteia:
-detinatorlului legal al autovehiculului

Frana de serviciu a autovehiculului trebuie sa aiba capacitatea de a asigura:
-imobilizarea acestuia pe timpul stationarii sau al parcarii indelungate

Echipamentul de franare nu este obligatoriu la remorcile cu o masa totala autorizata:
-mai mica de 750Kg

Ce permite modul de control electronic ABS in situatia unui inceput de blocaj al uneia sau mai multor roti in timpul franarii autovehiculului:
-stapanirea directiei autovehiculului

Sistemul de franare ABS(Anti-lock Braking System) reprezinta:
-un sistem pentru vehiculele motorizate ce previne blocarea rotilor in timpul franarii

Ce poate cauza transmiterea unor vibratii la volan
-pneurile insuficient umflate sau neechilibrate

Care este rolul catalizatorului auto
-reduce cantitatea de noxe emisa in atmosfera

Care este rolul bateriei de acumulatori
-alimenteaza consumatorii cu energie electrica

Care este rolul termostatului:
-inchide si deschide circuitul lichidului de racire la anumite temperaturi

Dupa o pana de cauciuc ai fost nevoit sa montezi roata de rezerva.Ce trebuie sa ai in vedere la continuarea drumului:
-sa nu circului cu roata de rezerva mai mult decat este necesar

Blocarea unei roti in timpul mersului poate fi determinata de una dintre defectiunile:
-griparea rulmentilor

Care sunt cauzele posibie atunci cand simti ca autoturismul trage constant intr-o parte
-geometria gresita a rotilor

Actionand o singura data pedala de franare,cursa acestie este prea lunga.Actionand de repetate ori,cursa pedalei se scurteaza.Cum trebuie sa procedezi:
-repari frana la un atelier specializat

Ce se poate intampla atunci cand pe rotile unei osii eficienta franarii este mult mai diferita:
-vehiculul poate derapa lateral

Imi cer scuze pentru eventualele greseli voi corecta zilele urmatoare

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: